Hvis du bliver ledig

Hent hele vejledningen som pdf: Hvis du bliver ledig

 

Hvis du bliver ledig, skal du huske følgende:

  • Tilmelde dig på Jobnet.dk
  • Huske at oprette eller opdaterer dit CV
  • Sende oplysninger til A-kassen via bf-a.dk

 

Tilmelding på Jobnet:

Du skal tilmelde sig som ledig på www.jobnet.dk, her skal du bruge din NEMID

CV:

Efter du har tilmeldt dig på Jobnet, skal du enten oprette et CV eller opdaterer dit CV.

 

  • Oprette et nyt CV – husk at der findes 2 sider i CV der skal udfyldes. I venstre side af CV’er kan du følge med om du får det hele oprettet. Der bliver sat grønne flueben, når du har alt er opdateret.
  • Opdaterer CV fra tidligere– Husk at rette hvornår du sidst har arbejdet indenfor faget = 2014.

 

Du har mulighed for at rette dette ved at åbne dit CV – kig til venstre, og tryk på ordet ”Jobønsker”. Herefter åbner der en ”side 2”, hvor du har mulighed for at rette. Her skal du oplyse hvornår du sidst har arbejdet indenfor din branche.

 

Oplysninger til A-kassen:

Du skal på vores hjemmeside og finde ”Log ind Selvbetjening” øverst på siden. Her bruger du også NEMID.

Du kan efterfølgende indsende oplysninger til os, vi skal have følgende:

Ledighedserklæring og en erklæring om fravær (oplysninger om ferieperioder, sygeperioder, barsel eller andre perioder hvor du ikke har modtaget almindelig løn)

Hvis der skal indsendes yderligere blanketter giver systemet dig besked.

 

Mini vejledning:

Åben www.bf-a.dk

Klik på ”Log ind Selvbetjening”

Brug din NEMID

Klik på Ledighed/Aktivering

Udfyld Ledighedserklæring og evt. fraværserklæring (ferie og sygdom m.v.)

Indsend blanketterne en af gangen og start med Ledighedserklæringen.